Wentylator z silnikiem przystosowanym do płynnej regulacji obrotów.
Silniki indukcyjne 1-fazowe z seri SS przeznaczone są do napedu odbiorników o wentylatorowej charakterystyce obciążenia, gdzie wzrost obciążenia następuje z kwadratem wzrostu obrotów silnika. Do odbiorników takich należą wentylatory promieniowe i osiowe.
Warunkiem poprawnej regulacji prędkości obrotowej silników od prędkości minimalnej do prędkości znamionowej wentylatora jest właściwe dobranie mocowe silnika do wentylatora.
Zaletą silników SS jest liniowa zależność mocy pobieranej przez silnik z sieci od prędkości obrotowej silnika tzn że przy niskich obrotach wentylatora silnik odznacza się niskim poborem mocy z sieci.
Atrybuty produktu:
- Max. wydajność: 1350 m3/h
- Max. sprężenie: 1086 Pa
- Głośność: 70,1 dB (pomiar w odległości 1m)
- Typ silnika: SSKh 71 - 2C
- Moc pobierania: 0,55 KW
- Prędkość obrotowa: 2790 , 2800
- Napięcie zasilania: 400 V / 230 V
- Masa: 13 kg
UWAGA: Badania przeprowadzone przez Katedrę Techniki Ogrzewczej i wentylacyjnej Politechniki Łódzkiej Badania wentylatora zostały przeprowadzone w oparciu o następujące normy:
- PN-85/E-08212/03.Wentylatory.Parametry i wymagania funkcjonalne.
- PN-86/M-52018.Wentylatory.Główne wymiary
- PN-92/M-43011.Wentylatory. Podział i terminologia.
- PN-85/E-08212/02.Wentylatory.Metody badań cech funkcjonalnych
- PN-77/M-43021.Wentylatory.Ogólne wymagania i badania.
- PN-90/E-08212/01.Wentylatory.Bezpieczeństwo użytkowania. Wymagania i badania.
- PN-72/M-43120.Wentylatory.Metody pomiaru hałasu.
- PN-80/M-43122.Wentylatory.Hałas.Wartości dopuszczalne.
- PN-85/E-08212/04.Wentylatory.Postanowienia uzupełniające.
- PN-93/M-53950/01.Pomiar strumienia masy i objętości płynów za pomocą zwężek pomiarowych.
- PN/M-43010.Wentylatory.Pomiar charakterystyk na stoiskach. Projekt.
- PN-79/T-06460.Mierniki poziomu dźwięku. Ogólne wymagania i badania.
- PN-81/M-01306.Hałas. Metody pomiaru. Wymagania ogólne.
- PN/E-06000.Wentylatory.Pomiar poboru mocy przez silniki
- PN-76/M-34034.Rurociągi. Zasady obliczenia strat ciśnienia.